Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Redzikowo
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Telefony alarmowe i serwisy krajowe

Lokalne telefony alarmowe:

Gminny Telefon Interwencyjny - 669 000 010 -regulamin do pobrania -tutaj...

Barbara Dykier – Wójt Gminy Słupsk – Szef Gminnego Zespołu Zarzadzania Kryzysowego
59 8428460 i 69 w.60, kom. 600 840 284

Adam Jaśkiewicz – Zastępca Wójta Gminy Słupsk – Zastępca Szefa Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego
59 8428460 i 69 w.60, kom. 516 081 667

Maciej Błoński – Inspektor ds. Zarządzania Kryzysowego, Obrony Cywilnej i Ochrony Informacji Niejawnych
59 8428460 i 69 w.33, kom. 661 136 349

Andrzej Małyszka – Komendant Gminny Ochotniczych Straży Pożarnych
59 8428460 w.33, kom. 667 813 410

Straż Gminna Gminy Słupsk
tel. 59 8474780
fax 59 8474781
Komendant 59 8474782
Strażnicy 59 8474783

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
59 8418566

Woda i ścieki na terenie gminy
509 966 033, 0 795 525 401

Drogi na terenie gminy
519 159 791, 0 516 081 667

* * *

Serwisy Krajowe - tabela do pobrania -tutaj...

* * *

Telefony alarmowe w Polsce

112:  (zgłasza się Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Gdańsku)
999:  Pogotowie
998:  Straż Pożarna
997:  Policja
994:  Pogotowie Wodno – Kanalizacyjne
993:  Pogotowie Ciepłownicze
992:  Pogotowie Gazowe
991:  Pogotowie Energetyczne
988:  Telefon Zaufania
981:  Pomoc drogowa

* * *

Numer 112 służy wyłącznie do powiadamiania w nagłych sytuacjach zagrożenia zdrowia, życia lub mienia.

Jak dzwonić na 112?

Czyli co należy robić krok po kroku od momentu wybrania numeru 112:

- miejsce rozmowy powinno znajdować się w pobliżu miejsca zdarzenia i pozwalać na przeprowadzenie spokojnej rozmowy z operatorem (bez zakłóceń),
- jeśli to możliwe, połączenie z operatorem numeru 112 powinno być wykonane przez osobę znajdującą się bezpośrednio w miejscu zagrożenia lub inną osobą będącą świadkiem danego zdarzenia,
- należy czekać cierpliwie do momentu zgłoszenia się operatora, nie odkładać słuchawki do czasu, gdy połączenie nie zostanie podjęte (połączenie jest bezpłatne, więc nie generuje kosztów dla zgłaszającego zdarzenie),
- przedstawić się z imienia i nazwiska, krótko opisać zdarzenie lub sytuację, której było się świadkiem w celu wezwania przez operatora CPR właściwej służby,
- wskazać miejsce przebywania/adresu, w którym miało miejsce zdarzenie lub sytuacja; jeśli to możliwe wskazać najszybszą drogę dojazdu do miejsca zdarzenia,
- udzielać dodatkowych informacji na zadawane przez operatora pytania,
- wykonywać polecenia/instrukcje przekazywane przez operatora,
- nie rozłączać się do czasu wyraźnego polecenia operatora z uwagi na konieczność przekazania najważniejszych informacji o zdarzeniu,
- jeśli sytuacja nagle się zmieni lub pogorszy, należy szybko o tym powiadomić operatora numeru 112,
- należy starać się o chwilowe nie korzystanie z telefonu, z którego dokonywano zgłoszenia na wypadek, gdyby operator próbował skontaktować się ponownie w celu weryfikacji informacji lub udzielenia innych dodatkowych informacji.

Czego możesz spodziewać się dzwoniąc na 112?

- Zgłoszenie zostanie skierowane do najbliższego centrum powiadamiania ratunkowego właściwego ze względu na miejsce lokalizacji osoby zgłaszającej zdarzenie lub – w przypadku problemów z łącznością – może być przekierowane do następnego centrum powiadamiania ratunkowego, które przyjmie zgłoszenie i powiadomi właściwe służby.

Co robi operator odbierający połączenie na numer alarmowy 112?

- zapyta o rodzaj zdarzenia, miejsce zdarzenia,
- wstępnie dokona oceny sytuacji i dokona weryfikacji, która służba powinna być skierowana do miejsca zdarzenia,
- poinformuje o rodzaju zdarzenia właściwe służby ratunkowe najbliższe miescu zdarzenia, dlatego tak istotne jest jak najbardziej precyzyjne wskazanie miejsca/ lokalizacji,
- jeśli zajdzie taka potrzeba, operator może połączyć osobę zgłaszającą zdarzenie bezpośrednio z dyspozytorem danej służby np.: z dyspozytorem medycznym.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Piotr Stawiszyński 28-02-2014 08:54
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Andrzej Małyszka 28-02-2014
Ostatnia aktualizacja: Piotr Stawiszyński 26-03-2020 12:52